05 października 2011

Małe authorskie zakupy

Celem mojej wczorajszej wizyty w rowerowym było zakupienie linek, siodełka i pedałów do Authora w ramach niedawno postanowionego ponownego tchnięcia w niego życia. Z linkami większej filozofii nie było - 2 hamulcowe i 2 przerzutkowe. Chcę mieć zapas, gdyby przy okazji skracania pancerzy przy kierownicy okazało się, że coś jest nie tak i jestem uziemiony, bo nie mam zapasowej linki tu czy tam. Siodełko natomiast chciałem zmienić, bo - jak już niedawno wspominałem - obecny Boplight Team może i jest fajny, ale jeśli jeździ się w spodenkach w wkładką. W planach jest natomiast jazda na Authorze w raczej cywilnych ciuchach, więc i chciałem, żeby me 4 litery zbytnio nie cierpiały. Szukałem więc czegoś bardziej miękkiego, trochę szerszego i niekoniecznie kosztującego fortunę. Pomyślałem, że po prostu pójdę do sklepu i jak coś mnie urzeknie to się zdecyduję. Nie robiłem wcześniejszego dogłębnego rozeznania rynku siodełek, bo tak jak można sobie kupić przerzutkę bez jej wcześniejszego dokładnego obejrzenia, tak siodełko wolałem sprawdzić własnoręcznie. Co prawda to czy będę zadowolony czy nie i tak wyjdzie dopiero w czasie jazdy, ale jak na razie jestem dobrze nastawiony. Padło na ErgoGel Authora (w rzeczywistości nie jest aż taką kanapą, na jaką może wyglądać na zdjęciu):


Kolejną kwestią były pedały. Obecne pedały Authora (które swoją drogą chyba też nie jakoś bardzo dawno zmieniałem) kiepsko zgrywały się z podeszwą butów. W praktyce oś pedału nieco za mocno wbijała mi się w śródstopie, a i ząbki znajdujące się na ramce pedałów chyba zbyt mocno się w nią wgryzały. Tu też chciałem znaleźć coś taniego i chyba się udało. Kupiłem bliżej mi nieznany model VP, owinięty fabrycznie w gustowną folię, na której widniał jedynie dumny napis Made in Taiwan ;)


Te są z kolei płaskie i w miejscu styku z butem gumowane. Mam nadzieję, że będzie lepiej. W najbliższej wolnej chwili zabiorę się za grzebanie w Authorze. Może uda mi się z niego jeszcze zrobić (w miarę) wygodny rowerek na wycieczki z M i do kręcenia się po mieście? ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz