sprzęt

SCOTT SPEEDSTER S10


Złożony samodzielnie w 2011 r. na bazie ramy S10 i grupy 105 5600/5700.
W 2016 r. wysłużone Fulcrumy Racing 7 zastąpiły koła od Novateca - JetFly U2.1.


SPECYFIKACJA:

RAMA: Scott Speedster S10, aluminium 6061, 54 cm (M), 2011 r.
WIDELEC: Scott Speedster Carbon (carbon/aluminium)
KOŁA: Novatec JetFly U2.1.
KLAMKOMANETKI: Shimano 105 5600
KORBA: Shimano 105 5600 53/39T 172,5 mm
PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano 105 5700 na obejmę
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano 105 5700
KASETA: Shimano 6700 12-23T
ŁAŃCUCH: 2x Shimano 105 5701 + spinka Wippermann (conneX)
SUPORT: Shimano Ultegra 6600
PEDAŁY: Shimano 105 5700
HAMULCE: Shimano 105 5600
SIODEŁKO: Bontrager Paradigm R 138 mm
SZTYCA: Smica Pro 31,6/400 mm
KIEROWNICA: PRO PLT Ergo Compact 420 mm OS
MOSTEK: PRO PLT 110/-6°/OS
OWIJKA: Bontrager Gel Cork
STERY: Ritchey półzintegrowane 44/50 mm
OPONY: Schwalbe Durano S 700x23C
DĘTKI: Continental Race 28
KOSZYK: Tacx Tao
BIDON: Camelback Podium 610 ml
LICZNIK: CatEye Strada Slim



AUTHOR SOLUTION SX v.2


Poczciwy Author w konfiguracji komunikacyjnej/rekreacyjnej. Ponieważ rozstałem się z jazdą w terenie, postanowiłem przerobić go na rower do poruszania się z punktu A do B.


SPECYFIKACJA:

RAMA: Author Solution SX, aluminium 7005, 19", 2004 r.
WIDELEC: Accent stalowy
KOŁA: Shimano FH-/HB-TX800 + EXAL ZX19
KLAMKOMANETKI: Shimano Altus
KORBA: Shimano Alivio FC-M410 42/32/22T 175 mm
PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Tourney TY-32
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Alivio RD-M410
KASETA: Shimano Sora HG50 12-23T
ŁAŃCUCH: Shimano HG50 + spinka SRAM
SUPORT: Shimano Alivio BB-UN26 113/68 mm
PEDAŁY: Shimano PD-M520
HAMULCE: Tektro
SIODEŁKO: Author ErgoGel
SZTYCA: Zoom 27,2/400 mm
KIEROWNICA: No-name alu
ROGI: Author ErgoBar
MOSTEK: Zoom 90/12°/25,4 mm
STERY: Ritchey półzintegrowane (a-head 1-1/8")
OPONY: Schwalbe Land Cruiser 26x1,75"
BŁOTNIKI: SKS Bluemels
BAGAŻNIK: Kross Weekendrack 200
SAKWY: B'TWIN 500 (2x 20 l.)
NÓŻKA: Accent
LICZNIK: Sigma BC906



FORT SPRINT
sprzedany


Moja druga szosówka, tym razem już o przyjemniejszej geometrii. Produkcja czeska, ponoć z rur Columbusa. Na ramę zdecydowałem się ze względu na geometrię i przystępną cenę. Ważyła co prawda lekko ponad 2 kg, no ale... Większość części przełożyłem z Krossa.


SPECYFIKACJA:

RAMA: FORT Sprint, aluminium, 56 cm (L), 2008 r. (?)
WIDELEC: Accent Race Carbon (carbon/alu)
KOŁA: Alexrims DA22 + Joytech
KLAMKOMANETKI: Shimano Tiagra 4400
KORBA: Shimano 105 5600 52/39T 175 mm
PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Tiagra 4500
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Tiagra 4400
KASETA: SRAM PG-970 12-23T
ŁAŃCUCH: KMC Z 9900
SUPORT: Shimano Ultegra 6600 (HTII)
PEDAŁY: Shimano PD-R540
HAMULCE: Tektro 510A
SIODEŁKO: San Marco SKN
SZTYCA: Ritchey Comp 27,2/300 mm
KIEROWNICA: Ritchey Comp 440 mm OS
MOSTEK: PRO PLT 90/-6°/OS mm
OWIJKA: Fi'zi:k Microtex biała
STERY: Ritchey Comp Drop In zintegrowane 41,8 mm
OPONY: Schwalbe Stelvio 700x23C
KOSZYK: Accent Folly
LICZNIK: Sigma BC906



KROSS VENOM BERUS
sprzedany


Mój pierwszy rower szosowy. Kupiłem go nie mając praktycznie pojęcia o tego typu sprzęcie. Przyniosło to kiepski efekt m.in. w postaci źle dobranego rozmiaru ramy. Ale może to i lepiej...? ;)


SPECYFIKACJA:

RAMA: Kross Venom Berus, aluminium 6061, 58 cm, 2007/2008 r. (?)
WIDELEC: alu noname
KOŁA: Alexrims DA22 + Joytech
KLAMKOMANETKI: Shimano Tiagra 4400
KORBA: Truvativ ISOflow Road 53/39T 172,5 mm
PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Sora 3300
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Tiagra 4400
KASETA: SRAM PG-970 12-23T
ŁAŃCUCH: KMC Z 9900
SUPORT: Truvativ Power Spline BB-06-PSP2 (Octalink)
PEDAŁY: Shimano PD-R540
HAMULCE: Tektro 510A
SIODEŁKO: Active
SZTYCA: No-name alu 27,2/300 mm
KIEROWNICA: No-name alu 420/25,6 mm
MOSTEK: ZOOM 3D RD197N 100/-17°/26,0 mm
OWIJKA: No-name
STERY: Cane Creek VP-A41AC (a-head 1-1/8")
OPONY: Schwalbe Stelvio 700x23C
KOSZYK: Accent Folly
LICZNIK: Sigma BC906



AUTHOR SOLUTION SX v.1


Rower, od którego zaczęło się moje poważniejsze jeżdżenie. Mocno zmieniony w stosunku do konfiguracji fabrycznej i choć specyfikacja nie powala, to mam wiele świetnych wspomnień związanych z tym rowerkiem.


SPECYFIKACJA:

RAMA: Author Solution SX, aluminium 7005, 19", 2004 r.
WIDELEC: Marzocchi Bomber MX PRO 85 mm (powietrze)
KOŁA: Alexrims DM18 + Quando
KLAMKOMANETKI: Shimano Altus
KORBA: Shimano Alivio FC-M410 42/32/22T 175 mm
PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Tourney TY-32
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Alivio RD-M410
KASETA: SRAM 5.0 PG-850 11-30T
ŁAŃCUCH: SRAM PC-48 + spinka SRAM
SUPORT: Shimano Alivio BB-UN26 113/68 mm
PEDAŁY: Shimano PD-M520
HAMULCE: Tektro 37AL
SIODEŁKO: Boplight Team
SZTYCA: Boplight Team 27,2/400 mm
KIEROWNICA: Kalin Pro
ROGI: Author ErgoBar
MOSTEK: Accent AS-366R 90/-6°/25,4 mm
STERY: Ritchey półzintegrowane (a-head 1-1/8")
OPONY: Schwalbe Black Jack 26x2,1"
KOSZYK: Author
LICZNIK: CatEye Velo 5



KROSS GRAND MOUNTAIN



 Mój pierwszy rower górski! Kupiony w 1998 roku. 6-rzędowy osprzęt Shimano SIS, mikroindeksowana manetka przedniej przerzutki, stalowa rama i cantilevery. Esencja rowerowych lat '90 ;)


Kiedyś - dawno, dawno temu - był jeszcze Smyk i bliżej niezidentyfikowany BMX, których zdjęć niestety nie mam.

12 komentarzy:

  1. czy te manetki altusa w tym solution to wymieniles czy byly juz?

    OdpowiedzUsuń
  2. aha bo dokupilem tylna przezutke altusa teraz do niego bo byla jakas acera w moim solution zastanawiam sie tylko czy jest sens do tej ramy wszystko nowe kupowac lacznie z amortyzatorem powietrznym czy kupic jakas lepsza rame

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Acera to też podstawowa grupa Shimano, zbliżona do Altusa :) Nie wiem, z którego roku jest Twój author, co tam dokładnie ma i do czego chciałbyś go docelowo wykorzystywać (poza tym, że do jazdy ;)), ale wydaje mi się, że traktowanie tej ramy jako bazy do stworzenia poważniejszego sprzętu nie jest najlepszym rozwiązaniem.

      Przepraszam za nieco spóźnioną odpowiedź, pozdrawiam :)

      Usuń
  3. I jak się układa współpraca z kołami JetFly? Zastanawiam się nad zakupem i jestem ciekawy czy są warte swojej ceny czy lepiej iść w kierunku Fulcrum/Campa. Teraz też mam Khamsiny więc bliźniaczy model do Fulcrumów 7 i jestem zadowolony z tych pancernych kółek ale zachciało mi się odchudzić szosę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! Co prawda przejechały dopiero tylko nieco ponad 3kkm, ale nie mogę o nich powiedzieć złego słowa. Wciąż​ jestem zadowolony, są proste i ładnie się kręcą, a parę dziur zdążyły przez ten czas zaliczyć. Wydaje mi się, że jeśli głównym celem zmiany ma być obniżenie masy to jest to naprawdę fajna propozycja.

      Usuń
  4. witam czy Shimano M738 Deore XT STI Levers beda lepsze niz te altusy w tym solution bo kupilem i chce wymienic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi sgrdihfll dkfrkrfrfr,

      Przyznam szczerze - nie wiem. Generalnie XT to już wyższa grupa, więc teoretycznie powinna działać precyzyjniej. Z drugiej strony coś mi chodzi po głowie, że 738 to starszy rocznik XT, więc nie wiem czy trafiłeś gdzieś nowe czy to używane sztuki. Poza tym STI kojarzy mi się z szosowymi grupami, ale mogę się mylić. A zresztą... Skoro już kupione to najpewniej będzie założyć i sprawdzić na własnej skórze ;) Wybacz mało precyzyjną odpowiedź, ale niestety ciężko mi powiedzieć jednoznacznie czy będą "lepsze".

      Usuń
  5. a czy jak kasete mam 8 ke z tylu a z przodu korbe 9 tke to czy moge dac przednia przerzutke pod 9 tke czy moze sie gryzc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile się nie mylę, łańcuchy 8 i 9 różnią się nieco szerokością, ale nie wiem niestety, czy będzie to stanowiło problem przy takim połączeniu. Zawsze korzystałem z "jednolitych" napędów i kwestie kompatybilności części pod różną ilość biegów były dla mnie zawsze zagwozdką - po prostu nie musiałem tego wiedzieć ;) Aczkolwiek na pierwszym lepszym forum czy w serwisie znajdzie się ktoś, kto powinien odpowiedź.

      Usuń
  6. Ochrona stopy jest kluczowa, szczególnie podczas jazdy górskiej. Buty z dobrą ochroną przed kamieniami i odpryskami zapewniają bezpieczeństwo i pewność siebie na trudnym terenie. Chcesz wiedzieć więcej? Wejdź na stronę!

    OdpowiedzUsuń